2017. április 7., péntek

Digitális témahét 4 nap

A 4. nap, a Digitális témahét utolsó napja, de nem a Meseprojekt utolsó napja. Sőt! Nagy lendülettel kezdtünk, és ez reméljük kitart még 2-3 hétig. Sajnos a kedves érdeklődőnek a végső produktumra, vagyis a saját mesére még kb. annyit várnia kell. A projekt során végig velünk fognak dolgozni a csokonais harmadikosok és a palotási gyerekek is.

A negyedik nap "offline diliházzal" kezdődött 😋 és ehhez csatlakozott még a technika ördöge, akiről mind tudjuk, ha egyszer beteszi a lábát, jaj nekünk. Haldokló wifi (a Mindenről van véleményem rovatban majd egyszer megírom a kormányzatnak, hogy előbb kiváló eszközök, azután..., bár így legalább hőssé válhat az ember), megosztott dokumentumot meg nem jelenítő tabletek (egyetlen böngészőben sem), éppen nem működő appok. De mégis, ennek ellenére sikerült megvalósítanunk, amit mára terveztünk. A 8 évesek egyenesen hősök voltak. 💓


A ClassDojoban (ahol megalakultak hivatalosan is a mesecsoportok) egy új értékelés született: "Türelmesen, higgadtan dolgoztatok." 



A nap elején elmondtam nekik, hogy csatlakozunk egy másik pedagógus (Tóthné Bán Gyöngyi) országos projektjéhez, mely Magyarországot népszerűsíti. Projektünkkel, a népmesékkel, az éppen tanult Benedek Elekkel könnyen be tudtunk kapcsolódni a programba. 



Elsőként hangos olvasásunkat és a népmeséket népszerűsítettük. Podcastokat készítettünk (a technika ördöge miatt) a saját telefonommal. De, hogy kerek legyen a történet, Benedek Elekről is gyűjtöttünk, a tableteken olvasva végül is papír alapon. (Bár kicselezve a technika ördögét, egy gyerkőc végül is begépelte a legjobb mondatokat egy OneDrive doksiba.)


Azokat a gyerekeket, akik a hangfelvételen olvasnak, diákjaim maguk választották ki a csoportjukban lévő gyerekek közül egy szempontsor alapján.

A podcastokat a Windows Movie Maker segítségével fűztem össze, a youtubra töltöttem fel és így tettem fel a Tóthné Bán Gyöngyi által megosztott padlet felületére. 



Novák Karcsi kollégám a fenti közös projekthez kapcsolódva a Flipgrid felületét választotta, Magyarországot népszerűsítő videók készítéséhez, ide rövid felvételeket készítettünk. Ehhez az Ipad-emet használtuk. (Tabletjeinket már nem mertük bevetni.) 
A videó szövegét vagyis arra a kérdésre a választ, hogy "Mit jelent nekem Magyarország?, az olvasás füzetbe kellett megírni, majd a csoportok tagjai egymást meghallgatva kiválasztották azt az 1 legjobb fogalmazást író gyereket, akit érdemesnek tartottak a szöveg bemutatására. Természetesen 8 éveseknél ezek a szövegek még rövidek (az idő is szűkös volt), így az 5 gyerkőcnek sikerült kb. 3 percnyi szöveget összerakni. Remélem ennek ellenére vagy pont ezért színessé tettük a megosztott felületet. (Szándékosan nem avatkoztam bele a tanulók kiválasztásába, bár a feladat előtt adtam meg szempontokat.)

A Flipgrid felülete
Nem sok feladat egy napra, de megdolgoztunk a sikerért. Hétfőn folytatás következik.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése