Mitchel Resnick a Scratch atyja (MIT) |
A konferenciáról már csak emlékeim vannak, mert az iskolakezdés engem is beszippantott. De az emlékek kellemesek, jó őket felidézni, még ha a "pillanat már el is szállt".
Kedvenc innovatív pedagógus közösségem jó pár tagja részt vett az eseményen és hozzájuk csatlakoztak újak is. Jó volt találkozni, a szünetekben beszélgetni arról, hogy kinél hogy zajlik a "back to school", ki mit tervez az új tanévre.
Regisztráció |
A 0. napon az Elte Informatika Karának (T@T Háló) családok számára is nyitott programjain vehettem részt.
Programjaik voltak:
- Teszteld magad, tudsz-e informatikusként gondolkodni.
- Kóstolj bele az interaktív plakátkészítésbe.
- Készíts alkalmazást Kinecthez.
- Irányítsd a robotokat különbözőképpen.
- Tapasztald ki hogyan viselkedik a mesterséges intelligenciával rendelkező házőrző kutyánk.
- Betekinthetsz a Bitcoin működésébe Csokigyáron keresztül
- Digitális nyomokat is hagyhatsz virtuális faliújságunkon
- Teszteld magad, tudsz-e informatikusként gondolkodni.
- Kóstolj bele az interaktív plakátkészítésbe.
- Készíts alkalmazást Kinecthez.
- Irányítsd a robotokat különbözőképpen.
- Tapasztald ki hogyan viselkedik a mesterséges intelligenciával rendelkező házőrző kutyánk.
- Betekinthetsz a Bitcoin működésébe Csokigyáron keresztül
- Digitális nyomokat is hagyhatsz virtuális faliújságunkon
EV3 |
AR |
Az első naptól kezdve pedig érdekes előadásokat és workshopokat látogathattunk, és nem csak magyarul, de angolul is tanulhattunk számos ország pedagógusaitól.
A legfontosabb gondolatot (számos egyéb mellett) Mitchel Resnick fogalmazta meg nyitó előadásában: A Scratch közösségben (csakúgy, mint a tudományos közösségekben) elfogadott kell, hogy legyen más munkájának a továbbépítése. (Van olyan tag, aki nem örül, hogy munkáját mások továbbfejlesztik, de a Scratch atyja erre ösztönöz minden felhasználót.)
A tanuláshoz (is) szükséges 4 legfontosabb dolog |
Gyerekek által készített projekt |
Elmondta még, hogy 24 millió Scratch projekt létezik a világon és ezt még bővíteni szeretnék. A lineáris tanulás helyett az "egyszerre tanulást" kell preferálni, a megtanult tényeket be kell építeni egy folyamatba, erre nagyon jók a különböző projektek. A legújabb fejlesztés a Scratch 3.0 lesz, bővíteni kívánják a közösséget és fejleszteni a projektek kereshetőségét. Az óvodákat is bekapcsolják a rendszerbe valamint a mobil infrastruktúra fejlesztését is végzik.
Prezentációja rendkívül informatív volt. Néhány saját készítésű fotó is álljon itt előadásáról:
Óvoda |
A fizikai világ összekapcsolása a Scratchcsel |
A Lifelong Kindergarten Resnick könyve, A Lifelong Kindergarten csoport célja pedig egy játékos, kreatív, folyamatos megújulásra képes emberekkel teli világ, ahol ezek az emberek a közösség javát szolgálják új és újabb ötleteikkel.
"Egész életen át tartó óvoda" |
Az első nap délutánján a Közép-európai régió kollégáitól hallhattunk előadásokat, melyek elméleti és gyakorlati munkájukról szóltak, valamint különböző workshopokon vehettünk részt.
Arduino alapú építő |
Lego robotok |
A második nap nyitóelőadásai komoly kérdéseket feszegettek.
Az ENSZ két munkatársa a programozás, kódolás esélyegyenlőségben játszott szerepéről beszélt, Genevieve Smith-Nunes a roehamptoni egyetem oktatója pedig egy rendkívül látványos és lélegzetelállító innovációt, a tánc kódolását valamint a viselhető technológiát mutatta be.
Kódolás és esély |
Kódolt balett |
Viselhető technológia |
A szekciókban gyakorlati dolgokat tanultam Blénessy Gabriellától, Koren Balázstól, Váradi Gyulától, Bognár Amáliától.
Tudom, hogy sokszor fejezem így be, de valóban remek 3 nap volt.