2017. szeptember 23., szombat

Scratch Konferencia 2017


Mitchel Resnick a Scratch atyja (MIT)

A konferenciáról már csak emlékeim vannak, mert az iskolakezdés engem is beszippantott. De az emlékek kellemesek, jó őket felidézni, még ha a "pillanat már el is szállt".
Kedvenc innovatív pedagógus közösségem jó pár tagja részt vett az eseményen és hozzájuk csatlakoztak újak is. Jó volt találkozni, a szünetekben beszélgetni arról, hogy kinél hogy zajlik a "back to school", ki mit tervez az új tanévre.

Regisztráció

A 0. napon az Elte Informatika Karának (T@T Háló) családok számára is nyitott programjain vehettem részt.
Programjaik voltak:
- Teszteld magad, tudsz-e informatikusként gondolkodni.
- Kóstolj bele az interaktív plakátkészítésbe.
- Készíts alkalmazást Kinecthez.
- Irányítsd a robotokat különbözőképpen.
- Tapasztald ki hogyan viselkedik a mesterséges intelligenciával rendelkező      házőrző kutyánk.
- Betekinthetsz a Bitcoin működésébe Csokigyáron keresztül
- Digitális nyomokat is hagyhatsz virtuális faliújságunkon 

EV3
AR





















Az első naptól kezdve pedig érdekes előadásokat és workshopokat látogathattunk, és nem csak magyarul, de angolul is tanulhattunk számos ország pedagógusaitól.
A legfontosabb gondolatot (számos egyéb mellett) Mitchel Resnick fogalmazta meg nyitó előadásában: A Scratch közösségben (csakúgy, mint a tudományos közösségekben) elfogadott kell, hogy legyen más munkájának a továbbépítése. (Van olyan tag, aki nem örül, hogy munkáját mások továbbfejlesztik, de a Scratch atyja erre ösztönöz minden felhasználót.)


A tanuláshoz (is) szükséges 4 legfontosabb dolog


Gyerekek által készített projekt










Elmondta még, hogy 24 millió Scratch projekt létezik a világon és ezt még bővíteni szeretnék. A lineáris tanulás helyett az "egyszerre tanulást" kell preferálni, a megtanult tényeket be kell építeni egy folyamatba,  erre nagyon jók a különböző projektek. A legújabb fejlesztés a Scratch 3.0 lesz, bővíteni kívánják a közösséget és fejleszteni a projektek kereshetőségét. Az óvodákat is bekapcsolják a rendszerbe valamint a mobil infrastruktúra fejlesztését is végzik.
Prezentációja rendkívül informatív volt. Néhány saját készítésű fotó is álljon itt előadásáról:

Óvoda


A fizikai világ összekapcsolása a Scratchcsel




A Lifelong Kindergarten Resnick könyve, A Lifelong Kindergarten csoport célja pedig egy játékos, kreatív, folyamatos megújulásra képes emberekkel teli világ, ahol ezek az emberek a közösség javát szolgálják új és újabb ötleteikkel.
"Egész életen át tartó óvoda"
Az első nap délutánján a Közép-európai régió kollégáitól hallhattunk előadásokat, melyek elméleti és gyakorlati munkájukról szóltak, valamint különböző workshopokon vehettünk részt.

https://events.epam.com/events/scratch-conference-2017/talks/3716










https://events.epam.com/events/scratch-conference-2017/talks/3720











Arduino alapú építő

Lego robotok




































A második nap nyitóelőadásai komoly kérdéseket feszegettek.
Az ENSZ két munkatársa a programozás, kódolás esélyegyenlőségben játszott szerepéről beszélt, Genevieve Smith-Nunes a roehamptoni egyetem oktatója pedig egy rendkívül látványos és lélegzetelállító innovációt, a tánc kódolását valamint a viselhető technológiát mutatta be.

Kódolás és esély

Kódolt balett

Viselhető technológia
















































A szekciókban gyakorlati dolgokat tanultam Blénessy Gabriellától, Koren Balázstól, Váradi Gyulától, Bognár Amáliától.
Tudom, hogy sokszor fejezem így be, de valóban remek 3 nap volt.