...Mert a pedagógus nyáron (is) tanul... vagy táboroztat. Általában nem szeretem ezt az "önfényező" közhelyet, de az utóbbi nyaraimat figyelembe véve, ez valóban így van. Idén nyáron (egy kis módosítással, ti. táborozik), ez a kettő egyszerre valósult meg.
Az IKT Mastermind Kutatócsoportnak tagja lenni nagyszerű dolog. (Még, ha nem is vagyok mindig hasznos tagja.) Ha okos emberekkel vagyok körülvéve, az mindig inspirál. Na, de nem "ömlengeni" szeretnék.
A kutatócsoport elég régóta dolgozik már együtt a Facebookon, számos eszmecserét folytatva a 21. századi oktatás, az IKT oktatásban való alkalmazhatósága kérdéskörről. A csoport tagjai innovatív tanárok, jó páran a doktorijukat készülnek megszerezni, vezetője dr. Fehér Péter.
Régi és új kapcsolatok szövődtek a csoport jóvoltából, néhányan azonban még mindig csak virtuálisan ismerjük egymást. Ezért tűnt már az elejétől remek ötletnek, hogy a nyár folyamán (hiszen a pedagógus akkor ér rá) személyesen is találkozzunk.
A tábor (vagy nyári iskola) helyszíne Szentendre lett végül, a kempingbe 4 napra költöztünk be, a létszám 9 fő. (Sajnáltuk is, hogy többen nem tudtak eljönni.)
Kilátás a Dunapartra |
A kemping |
Találkozásunkat komoly munka, szervezés előzte meg. A Moodle-ban készült egy felület a csoportnak, ahova előzetesen feltölthettük azokat a fájljainkat, elérhetőségeinket, amit majd személyesen is be akarunk mutatni. Ez a felület a tábor után is nyitva áll, a csoporttagok később is tölthetnek fel ide a többieknek is hasznos dolgokat. Tapasztalatom az, hogy a Facebook felületre való feltöltésben többen nagyobb fantáziát, könnyebbséget láttak, így közvetlenül inkább oda töltötték fel anyagaikat.
A találkozás előtt egy GoogleDrive, közösen szerkeszthető dokumentumban alakítottuk ki a programot. A napok forgatókönyve egyformán alakult: délelőtt, délután 1-1 blokkban egymástól tanultunk, kőkemény, jól szervezett, pontos időbeosztású előadásokkal, a nap többi részében pedig a lazulás szellemében, különböző csapatépítő tevékenységeket terveztünk. Ehhez a táblázathoz a 4 nap során nagyjából tartottuk is magunkat.
A témák a következők lettek:
Aknai Dóra Orsolya: Beszéd-, szókincs- és kommunikációfejlesztés mobil appokkal, illetve interaktív táblán
Benedekné Fekete Hajnalka: Kódolás tableten, Kahoot, Redmenta, Learning Apps - visszajelzés tableten
Brasy Anna: Tabletek a matematika és fizika órán, kooperatív munka, dokumentálás videóval
Csányi Judit: Sakkpalota program, Játékokkal tanulunk
Komaság Margó: Digitális történetmesélés
Tar Marianna: Tabletek a projektmunkában
Fehér Péter: Hol tartunk az AR projekttel?, Moodle felület, AppInventor,
Czékmán Balázs: Tabletes keretrendszer és applikációk, virtuális valóság,
Csányi László: Stratégiai játék fizika órán (ClassCraft), Diákfilmezés
Aknai Dóra Orsolya: Beszéd-, szókincs- és kommunikációfejlesztés mobil appokkal, illetve interaktív táblán
Benedekné Fekete Hajnalka: Kódolás tableten, Kahoot, Redmenta, Learning Apps - visszajelzés tableten
Brasy Anna: Tabletek a matematika és fizika órán, kooperatív munka, dokumentálás videóval
Csányi Judit: Sakkpalota program, Játékokkal tanulunk
Komaság Margó: Digitális történetmesélés
Tar Marianna: Tabletek a projektmunkában
Fehér Péter: Hol tartunk az AR projekttel?, Moodle felület, AppInventor,
Czékmán Balázs: Tabletes keretrendszer és applikációk, virtuális valóság,
Csányi László: Stratégiai játék fizika órán (ClassCraft), Diákfilmezés
Tapasztalatom szerint a nyári iskoláknak sarkalatos kérdése az étkezés. Ez itt sem volt másképp. A jó hangulatú ebédek során rengeteg "egyéb" (nem szakmai) dolgot is megtudtunk egymásról. Az esti beszélgetések (filmekről, kedvenc olvasmányokról), az 1 rendkívüli vacsora, a közös filmnézés is ezt szolgálták. (Volt aki most találkozott először offline a többiekkel.)
A csapat |
Rendkívüli vacsi |
Szubjektíven (és lehet most az ömlengés következik): remekül éreztem magam! Fehér Péter sokoldalúsága és ahogy vezette a 4 napot, Czékmán Balázsék tabletes programja és a saját készítésű "Hatelemi" online iskolai felülete, Csányi Judit Sakkpalota elköteleződése és a rengeteg játéka, amit hozott, Benedekné Fekete Hajni tabletes programja a Hevesyben, Aknai Dóri IKT programja halmozottan sérült gyerekekkel, Komaság Margó csenyétei munkája (és az a felfedezés, hogy több írása is benne van a Süss fel nap! kiadványban), Csányi Laci Classcraftja és pontozási rendszere a fizika oktatásban, a filmek, melyeket diákok készítettek és végül, de nem utolsó sorban Barsy Anna bemutatott munkája (melyet iskolámban, a fizika oktatás során végzett) egyszerűen LENYŰGÖZÖTT.
Csányi László: Classcraft |
Czékmán Balázs: Virtuális valóság |
Csányi László: Diákfilmezés |
Nézők |
Barsy Anna: Dokumentálás videóval |
Csányi Judit: Sakkpalota program (fotó: Aknai Dóra) |
dr. Fehér Péter: A Moodle felület (fotó: Aknai Dóra) |
Aknai Dóra Orsolya |
Na és a VR világa...na az igazán!
fotó: Aknai Dóra |
fotó: Aknai Dóra |
fotó: Aknai Dóra |
Én "csak" a kis projektemet adtam elő.
Már várom a jövő nyarat. :-)
De előtte még egy esemény, melyet meg kell említenem: november 11-12-én kerül sor Veszprémben az I. Mobileszközök az oktatásban konferenciára. Éppen ma van az absztraktok leadásának határideje. Kíváncsian várom az előadókat, az újdonságokat ebben a témában.
De előtte még egy esemény, melyet meg kell említenem: november 11-12-én kerül sor Veszprémben az I. Mobileszközök az oktatásban konferenciára. Éppen ma van az absztraktok leadásának határideje. Kíváncsian várom az előadókat, az újdonságokat ebben a témában.