Nyár van, uborkaszezon, ráérek, így hát nézelődöm. A teraszon, az utcán, a boltokban, na és a neten. A napokban, amikor böngészőm kezdő oldala megjelent, eszembe jutott, hogy az évek során hányféleképpen "könyvjelzőztem" vagyis gyűjtöttem az engem érdeklő internetes oldalakat. A legutóbbi módszerem a Symbaloo, melyet egy kedves kolléganőmtől tanultam. Esztétikus, nekem nagyon tetszik és pikk-pakk feltölthető linkekkel. Ennek kapcsán gondoltam végig, hogy vajon az archiválások során hány bookmarks.html fájlt készítettem a Mozilla Firefoxban elmentett könyvjelzőimből. Persze nem kezdtem el keresni az összes CD-re kiírt fájlt, csak a jelenlegi állapotot vizsgáltam meg. Megnéztem, hogy hány aktív könyvjelzőzött oldalam van. Hát nagyon sok. 2010-ből is találtam a gyönyörűen rendszerezett mappáimban elmentett oldalakat. (Akkor például egyetemi tanulmányaimhoz, a szakdolgozatomhoz gyűjtöttem mindenfélét.)
Egy teljes napomba telt, amíg átnéztem a böngészőm Könyvjelző eszköztárát. Amit érdemesnek tartottam, azt átemeltem a Symbaloo-nak egy külön erre nyitott oldalára.
Megtanultam, hogy az azonos témájú oldalakat csoportba is lehet rendezni (egyszerű "ráhúzással"), egy csoportba 4 link fér bele. A csoportok ikonja egy kis ajándékdoboz, ebből tudható, hogy több link található az ikon alatt.
A Symbaloo-mban már több oldalam is van, de ezt az oldalt ide beágyazom, felajánlva ezeket a linkeket további felhasználásra. Ha bárkinek kérdése van az alkalmazások használatáról, szívesen segítek. Sok linket magam fedeztem fel, de nagyon sokat köszönhetek például a Tanárblognak; két üzemeltetőjétől, a két remek pedagógustól nagyon sokat tanultam. Ezenkívül komoly ismeretekre tettem szert az összes Facebook-on szerveződött szakmai csoportban, mint például a Virtuális Egyetem képzésein, a WEB2 és az IKT eszközök módszertana, a 21. századi pedagógus, az IKT Műhely szakmai csoportokban, de még hosszan sorolhatnám, hogy az évek során ki mindenkitől tanultam. A linkgyűjteményt elsősorban azoknak a pedagógusoknak ajánlom, akiket érdekel az IKT oktatásban való alkalmazhatósága.