2018. január 18., csütörtök

Ki legyen törzsfő?

Aggódtam, hogy a már egyszer "végigjátszott" projekt unalmas lesz majd nekem, de nagy öröm látni, hogy 4 évvel később egy másik gyerekcsapat ugyanolyan lelkesen veti bele magát a történelmi témába.

Nekem pedig azért érdekes a munka, mert új és lehet, hogy még jobb alkalmazásokat kereshetek, próbálhatok ki és közben vizsgálódom, hogy beválnak-e.

Például a törzsfők kiválasztásához most a Microsoft Forms-ot használtuk. A gyerekek egy offline játék segítségével csoportba rendeződtek. Minden csoport kiválasztott két gyerkőcöt, akiket a legalkalmasabbnak tartanának csoportvezetőnek. Az ő nevüket (11-et) vittem be a Forms űrlapra, azt a változatot választva, amikor max. 10 ponttal lehet értékelni. Megbeszéltem a gyerekekkel, hogy a neveket rangsorolniuk kell a 10 pont segítségével, az egyik pont kétszer szerepelhet, hiszen 11 névről kellett dönteniük.
Az űrlapot egy QR kódba exportáltam, a gyerekek egy mobileszközzel (sajnos a sajátjaimmal, mert a wifi problémái miatt mostanában (még mindig) a tabletjeink nem igazán kapcsolódnak a netre) leolvasták a kódot, ez elvitte őket az űrlaphoz, ezután kitöltötték azt. Egy pár gyerek a számítógépen tudta csak kitölteni, ehhez beágyaztam egy kis időre a webnode oldalamra. Végül is 22 lelkes tanulónak sikerült a rangsort beküldeni.

A Forms már menet közben elkészíti az elemzést, egyszerű százalékolással, de az adatokat excel táblába importálva, mi is mindenféle szűrést végezhetünk. (A 10 évesekre való tekintettel, ezt még én csináltam.)

Végül egy diagramba ágyaztam az eredményt, azt vetítem ki a gyerekeknek.
Megbeszéltük még a kitöltés előtt, hogy az adatelemzés után nem fogom megmutatni a rangsort névvel együtt, mert nem szeretném, ha bármelyikük is megbántódna, hiszen már az is szép, hogy az osztálytársak éppen rájuk gondoltak.
Abban maradtunk, hogy 6 tanulóra van szükségünk a projektjátékhoz, 5 törzsfőre és 1 Álmosra, így csak az első 6 helyezettet nevezem meg.
Annyit elárulok, hogy a szavazás jelmondata lehetne, hogy "Nőket a parlamentbe!", a lányok többségben vannak.

Az eredmény (titkos változatban):




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése