Mit is csináltunk a második nap? Annyi minden történt és azóta is, hogy próbálom rendszerezni.
Ma elsőként a házi feladat alapján képeztünk csoportokat. (Az egyforma házi feladatot készítők kerültek egy csoportba.) Bemutatták egymásnak munkáikat, véleményezték egymás munkáját, tanácsot adtak egymásnak a jövőre nézve. Sok ötöst kiosztottam, hiszen a verstanulók megérdemelték ezt az osztályzatot, és azok is kaptak az e-naplóba ötöst, akik arról írtak, hogy hogyan képzelik el Meseországot. Mindenkié kiváló lett (kicsi szülői segítséggel). (Befényképezés később.) Akik rajzot készítettek is remekeltek és a csoportdossziék is kiválóan sikerültek.
Az állatmesék lezárásaképpen, importáltuk az kulcsszó gyűjteményünket egy szófelhőbe.
Ezt a tevékenységet nagyon szeretik a gyerekek. Nem ment könnyen, túl sok lett a "szóból", a szófelhő készítő alkalmazások nem nagyon bírták a ritmust.
Ezután elmaradt lépéseket pótoltunk még mindig az állatmesékkel kapcsolatban: befényképezték a gyerekek az Olvasóiskola segítségével az olvasás füzetben feldolgozott olvasmányokat. Közben értékelték egymás munkáját. Előtte "összedobtunk" egy ellenőrzőlistát is, ennek ellenére a fényképezés még nem megy tökéletesen.
Előkészítették a mesecsoportok a holnapi feladatukat. Kéréseket fogalmaztak meg a palotási gyerekeknek a holnapi Skypeoláshoz. Átolvastuk egyszer A csillagszemű juhász című mesét, délután gyakorolják még, hogy holnap nehogy szégyenben maradjunk a testvérosztály előtt.
Ééééés a mai nap legérdekesebb része az osztály "Mikrobi"-jának (először így nevezték el 😀💓) programozása. Abban a szerencsében volt részem, hogy Torontóban egy nagyon érdekes workshopon szert tehettem 1 db micro-bit-re. Először megismerkedtünk a mini számítógéppel. Mindenki megnézte elejét-hátulját, a ki és bemeneteket, egy picit beszélgettünk a működéséről. Majd miután sajnos csak 1 darab van, az osztályban programoztuk. (Szegény micro-bit agya azonnal tele is lett sok dologgal.) Először egy kis írólapon, az 5x5-ös ledsort figyelembe véve, a gyerekek elképzeltek, lerajzoltak különböző meseszimbólumokat. Próbálták papíron programozni "Mikrobit".
Ezután a digitális táblánál a micro-bit oldalán megalkottuk az objektumsort. Megtanultuk, hogy hogyan használjuk a különböző "puzzle darabokat", néhányan még az angol szavakkal is elboldogultak.
Közösen találtuk ki az algoritmust: ha megrázzuk az eszközt, kiírja Meseország jelmondatát. (Sajnos az ékezetes betűket nem kezeli, így ez lett: Meseorszag a meseirol hires. Ezután több ledes felületet is egymáshoz illesztettünk, ebbe a gyerekek "beleírhatták" saját ötleteiket, és ha sok gyereknek tetszett, megvettük az ötletet. Sok ötletet megvettünk: lett logo, egy M, kard, pajzs, korona, vár, jogar, és még számos jó dolog. Próbáltuk a sárkányt is, de sajnos az nem lett olyan kifejező. 😔
A kard |
Mi készül? |
Ezután következett a nap fénypontja: egy 5 főből álló követség (minden csoportból 1-1 tanuló) vendégségbe ment a 3.a osztályba, ahol népszerűsítették "Mikrobit", elmagyarázták az ásoknak a működési elvét és egyben meghívták őket jövő hét keddre az informatika terembe. Azon az órán majd megmutatják nekik az összes programozós oldalt, ahol eddig jártunk.
A lányok is... |
Büszkén hordtam karomon ma egész nap "Mikrobit" és büszkén mutogattam kollégáimnak tanítványaim munkáját.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése