2017. augusztus 6., vasárnap

IKT Mastermind nyári tábor

2017. július 31 - augusztus 3.


A tavalyi siker után az idei Balatonfűzfőn került megrendezésre.
Mielőtt még bármit is írnék, itt szeretnék köszönetet mondani a szervezőknek: Aknai Dóra Orsolyának és Fehér Péternek. Nélkülük nem valósult volna meg ilyen gördülékenyen az esemény, az ő előzetes munkájuk tette lehetővé, hogy probléma nélkül egymásra és a tudásmegosztásra tudtunk figyelni. Persze pihenésre is volt lehetőségünk, de ez mit sem számít, ha a pedagógus nyáron is tanulhat.😋😀

A balatonfűzfői Sportszállóban laktunk, a Művelődési Házban kaptunk lehetőséget (és egy termet) programunk megvalósításához. A 4 nap alatt előadásokat tartottunk, beszámoltunk egymásnak munkánkról, terveinkről az általunk megismert és használt régi és új alkalmazásokról. Bár számomra sok app ismerős volt, jó volt látni, hogy más mire használja ezeket. A nagy melegben, úgy gondolnám, hogy nehéz figyelni, mégse lankadtunk egy percig se, annyira érdekes volt a sok prezentáció.





















A témák sűrítve: 

Tippek és trükkök videófilm készítéséhez (Csányi László),  
Kritikus internethasználat, kamuoldalak (Fegyverneki Gergő),  
Scratch, ScratchJr, Micro:bit (Benedekné Fekete Hajnalka), 
Digitális történetmesélés sz alsó tagozaton - egy remek nemzetközi projekt bemutatása (Komaság Margó)  
Matematika, robotika WeDo robotokkal (Csányi Judit, Csányi László),  
Bee-Bot, BlueBot (Aknai Dóra Orsolya), 
SBrick - a programozható kocka (Antaliné Miss Lilla). 
Czékmán Balázsnak több témája is volt: A drónok világa, DiGiLiTey nyári tábor Spanyolországban, és egy remek előadást hallhattunk a kutatásmódszertani alapokról. 
Fehér Péter is több előadást tartott: Digital storytelling, a tudomány világa, AR, VR újdonságok témakörben.

Én beszélhettem torontói utamról, cserébe bemutattam a CoSpace nevű VR alkalmazást, melyet az elmúlt tanévben érintőlegesen kipróbáltunk tanítványaimmal. Most így újra átnézve, remek lehetőség 3D-s terek alkotására és tárgyak blocky vagy javascript programozására. Új trendként érintettem a Minecraft-ot (ami már nem is új), a Sensavis - t, mely a Microsoftnak egy új taneszköze, a PowerPointnak néhány lehetőségét és a WE-t.

Kattints a képre!

                                  
A táborról részletes beszámolókat (napi bontásban) ITT és ITT és ITT és ITT olvashat a kedves érdeklődő.

A 3. napon meglátogatott minket a balatonfűzfői TV és megtisztelt minket látogatásával Balatonfűzfő polgármestere, valamint vendégünk volt az IKT Mastermind Facebook oldal 800. lájkolója, egy óvodavezető kolléganő.

"Benne leszek a TV-ben..."


         

A hivatalos "beszámoló" után egy kis szubjektív.

Szeretek ezekkel a kollégákkal dolgozni. Tudom, hogy érdekes dolgokat tanulhatok tőlük, tudom, hogy közülük jó páran elkötelezett hívei annak, hogy tanítványaikat új módszerekkel, személyre szabottan, érdekesen tanítsák. Nyitottak az új dolgokra, legyen az alkalmazás, elméleti megközelítés, tanítás - tanulás módszertani eszköz. Sok dologban hasonlítunk, persze pont ugyanannyiban különbözünk. (Lásd tudásmegosztás szükségessége pedagógus körökben.)



Hajni, Gergő
Margó, Judit, Laci























Dóri...Forrás: Fehér Péter

Czékmán Balázs (egyébként csak "babás" fotóm van róla")
Izgultam, mint mindig, hogy "adhatok-e" bármi újat nekik? Ha nem is "adtam", jó volt mesélni, hiszen kiváló hallgatóság voltak.
Tőlük mindenképp "kaptam" - és nem csak az alkalmazásokra gondolok - a lelkesedést, az elhivatottságot, a szakmaiságot, a toleranciát, a jó társaságot.

Juditék WeDo bemutatója megerősített, hogy szeptemberben az Alapítványnak mindenképp be kell szereznie készleteket, hogy a mi tanítványaink készségei is fejlődhessenek "az alkotással". Lilla SBrick-je módot ad arra, hogy a Lego-t még könnyebben, még változatosabban lehessen használni. Hajni lelkesedése megerősített, hogy a programozásé (is) a jövő, a ScratchJr azoknak a tanítványaimnak is örömet szerez majd, akik a Scratch-csel kicsit nehezebben boldogultak. Dóri méhecskéi biztosan nagyon fognak tetszeni a 4.b-seknek, hiszen 3D-ben valósíthatják meg, amit PC Peti autójával már megtanultak. A tanítóknak igazi kreatív gyakorlat lehet a pályák megalkotása.
Drónt nem fogok röptetni, de lenyűgözött Balázs bemutatója, a rengeteg lehetőség, amit ez a "kütyü" hordoz. Péter AR és VR alkalmazásai remekül használhatók majd az oktatás színesítésére. (Sokat ismertem, és még többet nem, igazából használhatóságuk, majd a tanítási gyakorlatban derül ki. Persze olyan is van köztük, ami szimplán csak motiválásra való, de már azért megéri ismerni őket.)
Rengeteg alkalmazás, ami már megvolt vagy most került be Symbaloo gyűjteményembe. Hogy használni fogom-e őket, azt majd a szeptemberben kezdődő munka dönti el. (Fontos, hogy "kütyüt" mindig a tanítási célhoz jó választani, bármi is legyen az - akár például a motiváció.) Sokszor elhangzott közös munkánk során is, hogy a digitális eszközhasználat során keletkezett hozzáadott értéket muszáj mérni, hiszen, ha ilyen nem keletkezik, akkor ezek oktatásban való felhasználása felesleges.

Az alkotás számomra is mindig öröm, ezért - nem kis segítséggel - megépítettem Milo-t, sőt "be is programoztam".

                                               

A kütyük mellett a tábor emberi oldalai:
Margó digitális történetei felemelők voltak, még ha személyiségi jogokat "feszegettek" is. Nyilván a megjelenéskor erre a pedagógusok ügyelnek majd.


Gergő remek előadó, szeretnék középiskolás diák lenni a magyar óráin. Emellett érdekes volt nagyon, hogy mennyi álhír mozgatja világunkat. A teszt kitöltése során arra jutottam, hogy nagyon nehéz ezeket kiszűrni, még ha jó technikákat is tanulunk hozzá.

A feladat, amit Gergőtől kaptunk nagyon érdekes volt, álljon itt az egyik megoldás, melyet Judittal írtunk:
Stílus - a bulvár
"Megtalálták azt a 10 csodát, mellyel sikeres Mastermind tanárrá válhatsz! 
2017 júliusában Balatonfűzfőn gyűlt össze a világ 10 innovatív tanára, akik azt kutatják, hogy hogyan bővítsék csoportjuk létszámát!  
Többek között a következő csodákat sikerült elmélyült munkával megalkotniuk: 
  1. Az új tagoknak remekül kell ismerniük a Trónok Harca 8. részének kulisszatitkait.
  2. Az új tagoknak, hasonlóan a már bennlévőkhöz, legalább 8 digitális eszközzel kell rendelkezniük.
  3. Az új tagoktól elvárható, hogy legalább 1 pakisztánitól új trükköt tanuljanak.
A záró estén erős alkoholos befolyásoltság alá kerültek, ennek köszönhetően sikerült a 10 csodát tökéletesíteniük. Munkájukról kiadvány készül, melyet lapunk hasábjain is olvashatnak majd, folytatásos regény formájában!!!!!!!!!!!!!!!!!" 

Így most újraolvasva, a "pakisztáni" elvárás kicsit magyarázatra szorul: a világ innovatív pedagógus közösségeiben -jól látható -, hogy számos indiai, pakisztáni pedagógus van, ez egy bulvárlap számára igen vonzó lehet.


Forrás: Fegyverneki Gergő

Balázs Spanyolországi útja, a témák, amiket ott feszegettek nagyon érdekesek voltak, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy vannak olyan élethelyzetek, melyekkel kapcsolatban (számomra is furcsa módon) konzervatív nézeteket vallok. Ilyen pl. a 0-8 hónapos (?) csecsemő eszközhasználati szokásai. Persze ez most elég sarkos, de ma már ezt is lehet kutatni, megoldásokat találni rá.

Kár, hogy nem tehetem ide azt a fotót, melyen Balázs gyönyörű kisfiára, Benedekre mosolyog éppen. (Tiszteletben tartva a gyerkőc személyiségi jogait, merthogy a beszélgetésben erről is szó volt.)

Helyette egy alkalmazás, amivel Beni is szívesen játszana: a majom megeszi a banánt. (Animals 4D)


A szabadidőről:
Első este valami csoda volt a 3 órás (még jó, hogy nem fél hármas 😅) "foglalkozás" a balatonfűzfői Csillagvizsgálóban. Rengeteg mindent tanultam, pl. azt, hogy az a csillag, ami 2millió fényévnyire van ide és mi nézegetjük, már lehet, hogy nincs is ott. Azt hiszem apukámtól ezt már "tanultam" egyszer, de számomra ez felfoghatatlan. (Most olvasom Anna Gavalda: Billie című könyvét, és abban a főszereplő is említi, hogy lehet, hogy már egy halott csillaghoz beszél. 😃) Életemben először láttam a Szaturnuszt és az ő gyűrűjét élőben valamint kettős csillagot. Hát....
A Csillagvizsgáló

A Naprendszerről

A Hold szabadszemmel


Távcső

A Szaturnusz

Holdkráterek - a fotót Czékmán Balázs készítette

                              


A második este 6 óra után a fűzfői strandon nyaraltunk. Kutatócsoportunk ingyenes belépési lehetőséget kapott Dóri jóvoltából. Nekem kicsit hínaras volt a tó, de ez csak ízlés kérdése. A lángos finom volt és óriási.

A harmadik nap estéje a szülinapozásé volt: a kutatócsoport még gyerekcipőben jár, 2 éves. Dóri és Péter kiváló házigazdaként fogadott minket, fél egyig mentünk a szomszédok agyára a kertben. A Margó által délután szervezett vetélkedő egyik győzteseként szert tettem egy újabb skandináv krimire. Alig várom már, hogy olvashassam.


Biztosan vannak még apró dolgok, amikre nem került sor ebben a bejegyzésben.
Így utólag is csak azt kívánom magamnak, hogy még sok hasonló élményben legyen részem!






2017. június 9., péntek

Mese, mese mátka...

Vagy inkább királyfik és királylányok?
 


Előre bocsájtva, a Meseprojekt nem sikerült úgy, ahogy terveztem. Az okokat elemeztem, itt most nem osztom meg olvasóimmal.

Ma bezártuk a munkát. Már csak az értékelés van hátra. A csoportverseny győzteseit kell kihirdetni és egy értékelő űrlapot töltenek még ki a gyerekek.
Bánatom, hogy a saját mese elkészítésére (profi kivitelezésben) nem maradt időnk. Bár sok "saját szöveg" született, de saját mese mégsem.
Ellenben nagyon sokféle programmal és alkalmazással vettünk részt a Digitális témahéten. Erről áprilisi blogbejegyzéseimben már beszámoltam.

Az öröm, hogy a gyerekek aktívak voltak, élvezték a már megszokott és az új tanulási formákat, alkalmazásokat.
Munkáink egy részét egy Padlet táblán tettük közzé, ami a mai naptól nyilvános.


A legjobb külső helyszíni programról kisfilmet készítettünk.



Itt a vége, fuss el véle!

A legnagyobb boszorkány

2017. április 30., vasárnap

III. Innovatív pedagógus konferencia - Miskolc

2017. április 29.
Jó ideje tagja vagyok a Microsoft Innovatív Tanári Közösségének, ezért egyértelmű volt számomra, hogy a III. konferencia is megrendezésre kerül és, hogy ott leszek. De az megtiszteltetés volt a szervezőktől, hogy szekcióvezetőnek is felkértek.
A konferenciát Miskolcon, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban rendezték meg. A megnyitó beszédet (nem kevés humorral átszőve) Ábrám Tibor az iskola igazgatója mondta el. A rendezvény felelőse, az iskola tanára Skultéty Katalin volt.



A nyitó előadások Setényi János, Nádori Gergely és Tar József nevéhez kötődnek. 

Nádori Gergő az AKG-ban bevezetésre került Digitális Iskoláról mutatott be 4 rövid videót, melyek most a megjelent "Tabletet kap minden 5.-es" idejében igazán releváns tapasztalatokat tükröznek.

A "nagyelőadásokat" követően szekciókba tagozódott a nagylétszámú pedagógus közösség.


A szekciók jógyakorlatokat, alkalmazásokat mutattak be. Az alkalmazások főleg a Microsoft Office 365 appjai voltak, de láthattunk számos más programról is kiváló előadásokat. A Scratch Junior, a Micro-bit, az eTwinning, az Edutainment, a Sway, a Yammer és az Office365 mostani "üdvöskéje" az Office Team bemutatása nagy érdeklődésre tartott számot.

Olyan szekciókba is beülhettek az érdeklődő pedagógusok, ahol az alkalmazások 1-1 kiváló projektet segítettek. Ezekben a szekciókban nem egy alkalmazás bemutatása történt, hanem az appok projekt során használhatósága került előtérbe.

Nem volt lehetőségem megnézni Tóth Éva előadását, de a prezentációja olyan részletesen kidolgozott, hogy a benne található alkalmazásokról kiválóan kiderül, hogy egy-egy projekt során hol használhatók jól.
Nagy sikert aratott Benedekné Fekete Hajnalka Scratch Junior-ja, az ebből kiinduló projektjei, hiszen a programozás az általános iskolában egyre inkább trenddé válik.
Lehetőségem volt személyesen tanulni Novák Károly kollégámtól a Yammer-ről, mely az Office 365-ben teszi lehetővé zárt közösségek számára, hogy védett közösségi oldalt hozzanak létre. A felület rendkívül hasonlít a Facebook felületére, így a diákok számára is vonzó lehet.
A 3D nyomtatásról, Nemes - Nagy Erika által vezetett szekció, mint mindig lenyűgözött. A nyomtató egy érdekes és hasznos eszköz, de igazából a tárgyak megalkotása a különböző megismert programokkal, fejleszti igazán a diákok térszemléletét és kognitív képességeit.

A fenti válogatás egy kicsit szubjektív, de a pedagógusoknak lehetősége van saját véleményük kialakítására, hiszen az összes szekcióelőadás prezentációja elérhető.

Már péntek este együtt volt az innovatív pedagógusok egy része, örömmel vacsoráztam és beszélgettem az ország különböző pontjáról érkezett kollégáimmal, akikkel a hétköznapokban legfeljebb csak a Facebookon van módom erre.





Végül el kell, hogy mondjam, hogy a város, az iskola, a kollégium, ahol laktunk csodaszép hely. Méltó helyszíne volt egy pedagógus konferenciának.

A konferencia zárása az Avasi Református Templomban pedig igazán megkoronázta az eseményt.



2017. április 27., csütörtök

Robotika, kódolás kisgyermekkorban konferencia


2017. április 28-án került megrendezésre a Robotika, kódolás kisgyermekkorban konferencia.


A plenáris előadásokat Horváth Ádám és Lénárd András tartotta, az utóbbi előadó részletesen kitért a jelenlegi kerettantervre és a készülő NAT-ban várható változásokra.

Ezután a szekciók következtek, melyekben a robotika, kódolás oktatásában már jártas előadók mutatták be jógyakorlataikat. Önálló szekciója  lett a Bee-Bot "méhecskének", sajnos ezt nem volt lehetőségem személyesen meglátogatni, mert éppen egy másik csoportban tartottam előadást saját gyakorlatomról. De sokat hallottam már innovatív kollégáimtól a "Robotcsámborgásról" vagy akár a méhecske SNI-s és halmozottan sérült gyermekek oktatásában való hasznáról.




A saját szekciómban lenyűgözött Sarbó Gyöngyi előadása, mely a Bee-Bot robot programozásától a Kodu "játszótér" megalkotásáig tartó folyamatot mutatta be. Nagy-nagy érdeklődéssel hallgattam a "szomszéd" iskola két pedagógusát (Szőnyi Zsuzsannát és Knotz Ildikót) az FLL robotverseny tantárgyakba illeszthetőségéről. Hiszen a robotverseny nem egyszerűen a Lego robot programozásáról szól, hanem terepasztal építésről, csoportfeladatról/együttműködésről és például környezetvédelemről. Nagy örömmel nyugtáztuk, hogy az iskolák közelsége miatt könnyen követhetjük nyomon egymás munkáját.
Hasznosak ezek a konferenciák, remélem, hogy egyre több pedagógus alkalmazza mindennapi gyakorlatában is az itt látottakat!


2017. április 7., péntek

Digitális témahét 4 nap

A 4. nap, a Digitális témahét utolsó napja, de nem a Meseprojekt utolsó napja. Sőt! Nagy lendülettel kezdtünk, és ez reméljük kitart még 2-3 hétig. Sajnos a kedves érdeklődőnek a végső produktumra, vagyis a saját mesére még kb. annyit várnia kell. A projekt során végig velünk fognak dolgozni a csokonais harmadikosok és a palotási gyerekek is.

A negyedik nap "offline diliházzal" kezdődött 😋 és ehhez csatlakozott még a technika ördöge, akiről mind tudjuk, ha egyszer beteszi a lábát, jaj nekünk. Haldokló wifi (a Mindenről van véleményem rovatban majd egyszer megírom a kormányzatnak, hogy előbb kiváló eszközök, azután..., bár így legalább hőssé válhat az ember), megosztott dokumentumot meg nem jelenítő tabletek (egyetlen böngészőben sem), éppen nem működő appok. De mégis, ennek ellenére sikerült megvalósítanunk, amit mára terveztünk. A 8 évesek egyenesen hősök voltak. 💓


A ClassDojoban (ahol megalakultak hivatalosan is a mesecsoportok) egy új értékelés született: "Türelmesen, higgadtan dolgoztatok." 



A nap elején elmondtam nekik, hogy csatlakozunk egy másik pedagógus (Tóthné Bán Gyöngyi) országos projektjéhez, mely Magyarországot népszerűsíti. Projektünkkel, a népmesékkel, az éppen tanult Benedek Elekkel könnyen be tudtunk kapcsolódni a programba. 



Elsőként hangos olvasásunkat és a népmeséket népszerűsítettük. Podcastokat készítettünk (a technika ördöge miatt) a saját telefonommal. De, hogy kerek legyen a történet, Benedek Elekről is gyűjtöttünk, a tableteken olvasva végül is papír alapon. (Bár kicselezve a technika ördögét, egy gyerkőc végül is begépelte a legjobb mondatokat egy OneDrive doksiba.)


Azokat a gyerekeket, akik a hangfelvételen olvasnak, diákjaim maguk választották ki a csoportjukban lévő gyerekek közül egy szempontsor alapján.

A podcastokat a Windows Movie Maker segítségével fűztem össze, a youtubra töltöttem fel és így tettem fel a Tóthné Bán Gyöngyi által megosztott padlet felületére. 



Novák Karcsi kollégám a fenti közös projekthez kapcsolódva a Flipgrid felületét választotta, Magyarországot népszerűsítő videók készítéséhez, ide rövid felvételeket készítettünk. Ehhez az Ipad-emet használtuk. (Tabletjeinket már nem mertük bevetni.) 
A videó szövegét vagyis arra a kérdésre a választ, hogy "Mit jelent nekem Magyarország?, az olvasás füzetbe kellett megírni, majd a csoportok tagjai egymást meghallgatva kiválasztották azt az 1 legjobb fogalmazást író gyereket, akit érdemesnek tartottak a szöveg bemutatására. Természetesen 8 éveseknél ezek a szövegek még rövidek (az idő is szűkös volt), így az 5 gyerkőcnek sikerült kb. 3 percnyi szöveget összerakni. Remélem ennek ellenére vagy pont ezért színessé tettük a megosztott felületet. (Szándékosan nem avatkoztam bele a tanulók kiválasztásába, bár a feladat előtt adtam meg szempontokat.)

A Flipgrid felülete
Nem sok feladat egy napra, de megdolgoztunk a sikerért. Hétfőn folytatás következik.





2017. április 6., csütörtök

Digitális témahét 3. nap

Ma a tudásmegosztás napja zajlott.
8 órakor bejelentkeztünk a testvér osztályhoz Skype-on.  (Sajnos a hanghoz "fordító" kellett, mert valahogy ma hozzánk nem jött el rendesen a palotásiak hangja.)

Ünnepélyes keretek között, sorsolással bevettük őket a mesecsoportjainkba.
Meséltünk projektünk indulásáról.
Éééés, bemutattuk "Mikrobit". Szegény a Skype-on annyira nem tudott érvényesülni, de a személyes találkozó reményében, megígértük, hogy élőben is bemutatjuk.
A mai napra "csak" ennyi jutott. 💁😄

Bejelentkeztünk

Sziasztok, velünk lesztek!




 



2017. április 4., kedd

Digitális témahét 2. nap

Mit is csináltunk a második nap? Annyi minden történt és azóta is, hogy próbálom rendszerezni.


Ma elsőként a házi feladat alapján képeztünk csoportokat. (Az egyforma házi feladatot készítők kerültek egy csoportba.) Bemutatták egymásnak munkáikat, véleményezték egymás munkáját, tanácsot adtak egymásnak a jövőre nézve. Sok ötöst kiosztottam, hiszen a verstanulók megérdemelték ezt az osztályzatot, és azok is kaptak az e-naplóba ötöst, akik arról írtak, hogy hogyan képzelik el Meseországot. Mindenkié kiváló lett (kicsi szülői segítséggel). (Befényképezés később.) Akik rajzot készítettek is remekeltek és a csoportdossziék is kiválóan sikerültek.



Az állatmesék lezárásaképpen, importáltuk az kulcsszó gyűjteményünket egy szófelhőbe.


Ezt a tevékenységet nagyon szeretik a gyerekek. Nem ment könnyen, túl sok lett a "szóból", a szófelhő készítő alkalmazások nem nagyon bírták a ritmust.

Ezután elmaradt lépéseket pótoltunk még mindig az állatmesékkel kapcsolatban: befényképezték a gyerekek az Olvasóiskola segítségével az olvasás füzetben feldolgozott olvasmányokat. Közben értékelték egymás munkáját. Előtte "összedobtunk" egy ellenőrzőlistát is, ennek ellenére a fényképezés még nem megy tökéletesen.









Előkészítették a mesecsoportok a holnapi feladatukat. Kéréseket fogalmaztak meg a palotási gyerekeknek a holnapi Skypeoláshoz. Átolvastuk egyszer A csillagszemű juhász című mesét, délután gyakorolják még, hogy holnap nehogy szégyenben maradjunk a testvérosztály előtt.



Ééééés a mai nap legérdekesebb része az osztály "Mikrobi"-jának (először így nevezték el 😀💓) programozása. Abban a szerencsében volt részem, hogy Torontóban egy nagyon érdekes workshopon szert tehettem 1 db micro-bit-re. Először megismerkedtünk a mini számítógéppel. Mindenki megnézte elejét-hátulját, a ki és bemeneteket, egy picit beszélgettünk a működéséről. Majd miután sajnos csak 1 darab van, az osztályban programoztuk. (Szegény micro-bit agya azonnal tele is lett sok dologgal.) Először egy kis írólapon, az 5x5-ös ledsort figyelembe véve, a gyerekek elképzeltek, lerajzoltak különböző meseszimbólumokat. Próbálták papíron programozni "Mikrobit".


Ezután a digitális táblánál a micro-bit oldalán megalkottuk az objektumsort. Megtanultuk, hogy hogyan használjuk a különböző "puzzle darabokat", néhányan még az angol szavakkal is elboldogultak. 



Közösen találtuk ki az algoritmust: ha megrázzuk az eszközt, kiírja Meseország jelmondatát. (Sajnos az ékezetes betűket nem kezeli, így ez lett: Meseorszag a meseirol hires. Ezután több ledes felületet is egymáshoz illesztettünk, ebbe a gyerekek "beleírhatták" saját ötleteiket, és ha sok gyereknek tetszett, megvettük az ötletet. Sok ötletet megvettünk: lett logo, egy M, kard, pajzs, korona, vár, jogar, és még számos jó dolog. Próbáltuk a sárkányt is, de sajnos az nem lett olyan kifejező. 😔

A kard

Mi készül?


Ezután következett a nap fénypontja: egy 5 főből álló követség (minden csoportból 1-1 tanuló) vendégségbe ment a 3.a osztályba, ahol népszerűsítették "Mikrobit", elmagyarázták az ásoknak a működési elvét és egyben meghívták őket jövő hét keddre az informatika terembe. Azon az órán majd megmutatják nekik az összes programozós oldalt, ahol eddig jártunk.


A lányok is...

Büszkén hordtam karomon ma egész nap "Mikrobit" és büszkén mutogattam kollégáimnak tanítványaim munkáját.

 
Nagyon várjuk már a holnap reggel 8 órát, amikor is jelképesen felvesszük a mesecsoportokba a palotási gyerekeket.