2016. november 24., csütörtök

II. INNOVATÍV PEDAGÓGUS KONFERENCIA

   Egy innovatív pedagógus közösség tagjának lenni mindig felemelő érzés. Nemes-Nagy Erikával - közös "szenvedélyünknél" fogva - kapcsolatunk már-már baráti. Miután a  II. Innovatív Pedagógus Konferencia megszervezése egyértelműen az ő nevéhez kötődik, talán ezért is kaptam lehetőséget a rendezvényen előadóként is közreműködni.
A főszervező - forrás: a konferencia megosztott fotói
A helyszín: a Szegedi Szakképzési Centrum Vedres István Építőipari Szakgimnáziuma volt, az esemény támogatója természetesen a Microsoft és az IVSZ.
   Konferenciát rendezni egy oktatási intézményben - köztudott -, hogy nem egy hálás feladat. Mégis az október 29-én, Szegeden megrendezett program nagyon színvonalasra sikerült.
   Mint már annyi IKT-s eseményről, a  Modern Iskola most is írt rólunk:

"Előadások, műhelymunkák, tanárok bemutatói, az ún. teachmeet-ek, szoftverek használata a tanórai gyakorlatban, táblagépek, okostelefonok alkalmazása és egyéb praktikus, azonnal felhasználható, inspiráló program várja a jelentkezőket az ingyenes II. Innovatív Pedagógus Konferencián 2016. október 29-én, Szegeden."

Ennél jobban magam sem tudtam volna megfogalmazni, hogy miről is szólt a rendezvény.
   Előadóként kevesebb szekcióban volt módom részt venni, de így is láthattam Benedekné Fekete Hajni munkáját, melynek Hétköznapi IKT különleges gyerekeknek volt a címe. Hajni SNI-s gyerekekkel foglalkozik évek óta, és rendszeresen bizonyítja, hogy ezek a gyerekek a digitális világban remekül elboldogulnak, csak meg kell találni a számukra releváns eszközöket, alkalmazásokat. Blogjában ír munkájáról.
  A plenáris előadások közül érdekes volt Nádori Gergely a Microsoft Classroomról szóló prezentációja, Szabó Norbert Digitális kotta vs digitalizált kotta Melyiket? Mire? Hogyan? bemutatója, és örömmel hallgattam Barsy Annát, aki az iskolámban (az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban) 2016. áprilisában lezajlott Digitális témahétről mesélt a hallgatóságnak.

És, hogy miről is beszéltem én...?
Természetesen az IKT-val támogatott oktatásról, ennek is a kisgyermekkori vetületéről. Néhány olyan alkalmazást "tanítottam" a résztvevőknek, melyet esetleg a saját gyakorlatukba is könnyen be tudnak illeszteni.

A Symbaloo-t, amit Klacsákné Tóth Ágotától tanultam link gyűjtésre használom. Szívesen osztom meg azóta is mindenkivel az először betelt táblámat.
Beszéltem az Aswergardenről, amit Tóth Éva tanított nekem és ami mostanában a 3.b kedvence. Kulcsszavak gyűjtésére használjuk 1-1 olvasmány feldolgozása során. Ehhez leírást is készítettem egyszer, azt most szívesen megosztom.


A QR kódok olvasásával a tanórai differenciálás lehetőségeit és a játékosítást szerettem volna  megmutatni. A QR kódokról már itt a blogban is írtam.

A Protopage oldalról is szerettem volna beszélni, mely akár osztály/tanulói portfólió készítésére is alkalmas, de sajnos erre már nem került sor, ezért csak itt írok róla. Ezt Benedekné Fekete Hajni mutatta nekem.
Erről is van leírásom:

Azt, hogy mire lehet jó, megtudhatja az érdeklődő, ha megnézi a 2.b osztály Protopage oldalát. 

  Megmutattam az ingyenes honlap készítőt, a Webnode-ot, melyet a tanítványaimmal egyfajta "kályhának" használunk. Ezen a felületen érik el az összes számukra hasznos dolgot. Regisztráció után a beépített sablonok segítségével mindenki könnyedén készíthet magának is ilyet.
Mondom a magamét.

   És végül az utolsó alkalmazás, mely az AR technológiát használja az Aurasma. Ezt Nemes-Nagy Erikától tanultam. A Varázsképek sajnos Szegeden nem működtek, de azóta újra kipróbáltuk tanítványaimmal, a megfelelő fényviszonyok meglétekor azonnal aktivizálódtak a képek.
Az Aurasma használatáról rövid leírás szintén olvasható ebben a blogban.

A konferencián jól éreztem magam, jó volt régi kollégákkal találkozni és remélem, hogy hasznára lehettem az érdeklődő "újaknak". 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése