Irodalom órán Janikovszky Éva: Már iskolás vagyok című könyvének a részletét olvastuk. Két oldal az olvasókönyvben, lehet, hogy a másodikosoknak ez egy kicsit hosszú. (Bár az osztálykám szerencsére nagyon jól olvas.)
Hagyományos módszerrel: részekre osztottuk, elolvastuk, megértettük, 1-1 kérdést fogalmaztunk meg minden részhez, ezekre a kérdésekre válaszoltunk. Lehet, ennyi elég is lett volna, mert a kisgyerekek nagyon rendesen dolgoztak így is. De szerettem volna ha, (velem együtt) ők is jól érzik magukat a tanórán. Hát összeszedtem az összes mozdítható digitális eszközt a közelemben, és kölcsönadtam nekik. (Hamarosan lesznek tabletjeink, akkor már erre nem lesz szükség).
iPad |
saját laptop |
az osztályban lévő számítógép a táblával |
az igazgató néni laptopja |
A különböző eszközökről a gyerekek az AnswerGarden alkalmazás segítségével kulcsszó gyűjteményt készítettek, melyet közösen a Wordle szófelhő készítőbe exportáltak.
Itt érhető el:
Így néz ki:
AnswerGarden szógyűjtemény
Wordle szófelhő
A szófelhőt kinyomtattam, beragasztottuk az olvasás füzetbe. Kiírtuk a szereplőket, helyszíneket, hogy a szépírást is gyakoroljuk. Ezt az oldalt használhatják vázlatnak a gyerekek, amikor mesélik a történetet.
Az olvasmányban a különböző figyelemfelhívó táblákról van tulajdonképpen szó, ezért készítettek sajátot, a Pinterest oldalamon. Témája a kutya és a park. :D
Ez így sikerült:
A történetmesélésből már született egy ötös osztályzat. Rövid közvélemény kutatásom eredménye az lett, hogy nagyon élvezték a munkát. A ClassDojoba jó értékelést is választhattak maguknak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése